Feruza Rashidova

EDUCATION

 2014-2017       PhD in Methodology of Pedagogy:

Uzbekistan State University of World Languages, Tashkent, Uzbekistan.

1994-1998      PhD in Philosophy of Chemistry:

Uzbekistan State Academy of Science, Tashkent, Uzbekistan

1981-1986       MA and BA in Chemistry:

Samarkand State University, Uzbekistan.

1971-1981       Samarkand State Elementary School Number 14 and High School Number 50, Uzbekistan

 

MAIN PROFESSIONAL INTERESTS 

  • Quality Assurance (QA) in Education
  • Gender Equality in Education, UNESCO projects
  • Education Management
  • Finance Management in Education
  • Teachers’ professional development
  • Aligning study curricula to standards, ISCED
  • Teacher training and teaching practice supervision at all levels
  • Integrating English teaching into overall programme development
  • English for Special Purposes.
  • Developing task-based assessments for courses.

EMPLOYMENT HISTORY

 2007 to date   Principal of the Academic Lyceum, Uzbek State World Languages University

2008 to date   Head of Uzbekistan Teachers of English Association

1998 -2007  Director of NGO “YOGDU” for exchange projects in the sphere of Education of the students, Teachers and Researchers

1986 – to date Teacher at school, High School, Uzbekistan State University of Pedagogy

2017-2018  UNESCO National Expert on the integration of ICT into the TVET system

2013-2016  National Expert in the Central Asian Platform for Education

 PROFESSIONAL DEVELOPMENT ACTIVITIES, COURSES, CONFERENCES, ETC

Board Member of UzTEA – Uzbekistan Teachers of English Association

Member of TESOL – Teachers of English as other Secondary Languages

Member of IATEFL – International Association of Teachers of English as Foreign Languages

Specialist on QA of TVET in Uzbekistan

Board member of National Professional Council at TVET

2009 – to date  European Training Foundation, National Expert & Trainer

 

LIST OF PUBLICATIONS

Part I

  1. Рашидова Ф. Изучение, орбучение и оценка уровня усвоения иностранного языка в соответствии с госудасрвтенным оборазовательным стандартом Республики Узбекистан. Монография. – Ташкент: Фан ва технология. – 2017. – 211 с.
  2. Рашидова Ф. Коммуникатив тарзда инглиз тилини ўрганишда жорий назорат // Бола ва замон.–Тошкент. –2013. –№3–Б.64-66. (13.00.00. №1)
  3. Рашидова Ф.Роль дидактических материалов в совершенствовании изучения иностранных языков // Бола ва замон.–Ташкент.– 2015.–№3. –Б.26-27. (13.00.00. №1)
  4. Рашидова Ф. Организация и условия внедрения CEFR в учебный процесс // ЎзМУ Хабарлари. – Тошкент. – (13.00.00. №15)
  5. Рашидова Ф. CEFR асосида чет тилларни ўрганиш, ўқитиш ва баҳолашда касб маҳорати // Узлуксиз таълим журнали. – Тошкент. – 2016. –№6. – С.108-111. (13.00.00. №9)
  6. Rashidova F.M. The role of administration and teaching staff of the educational institutions in enhancing the effectiveness of the mastery of foreign languages //Филология масалалари. – Тошкент. – 2016. – №2016/3. – С.68-71. (10.00.00. №18)
  7. Рашидова Ф. Концептуально-исторические подходы к проблеме введения CEFR в образовательные учреждения // Филология масалалари. – Ташкент. – 2016. – №2016/4. – С.104-108. (10.00.00. №18)
  8. Рашидова Ф. Знание иностранных языков-веление времени // Тил ва адабиёт таълими. – Тошкент. – 2016. – №7. – С.50-52. (10.00.00 №8)
  9. Рашидова Ф. Профессиональная педагогическая компетентность преподавателей иностранных языков // Бола ва замон. –Ташкент. – 2016. –№2. –С.40-43. (13.00.00. №1)
  10.  Рашидова Ф. Принципы и пути профессинальной компетентности преподавателя иностранных языков в соответствии с ГОС РУз // Фан ва жамият журнали. – Нукус. – 2017. –№1. – С.70-71. (13.00.00. №3)
  11. Рашидова Ф. Баҳолаш тизимини такомиллаштиришнинг долзарб масалалари // Kasb-hunar ta’limi. – Тошкент. – 2012. –N3.– 9-11 б.
  12. Рашидова Ф. Оценивание уровня овладения иностранным языком обучающихся-важный фактор повышения качества образовани // Eastern Europe Scientific Journal. – Германия. – 2016. (13.00.00 №1)
  13. Рашидова Ф. Сравнительный анализ оценки уровня обучающегося на основание рекомендаций CEFR в системе ССПО // Материалы конференции УзГУМЯ. –Тошкент.– 2014. – C.140-141.
  14. Рашидова Ф. Being a Foreign Language Teacher //Чет тилларини ўқитишда янги педагогик ва ахборот коммуникация технологияларидан самарали фойдаланиш масалалари. Республика илмий-амалий конференция. – Тошкент.– 2014. – С.281-284.
  15. Рашидова Ф. Ўрта махсус, касб ҳунар таълими тизимида миллий баҳолаш тизимининг жорий этиш технологияси ва ундан кутилаётган натижалар // Материалы межвузовкой научно практической конференции.–Ташкент,Ташкентский государственный педагогоческий университети им. Низами. – 2015. – С.140-148.
  16. Рашидова Ф. TDF-Teachers Development Framework of Foreign Languages is the key of the Future //Бошқарув компетенцияларини ривожлантиришда чет тилларининг аҳамияти. Республика илмий амалий конференция. –Тошкент,Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги давлат бошқарув академияси.– 2016.
  17. Рашидова Ф. Концептуальные основы адаптации CEFR к узбекским государственным стандартам по иностранным языкам // Приоритетные направления использования технологий обучения разносистемным языкам. Межвузовский научно-практическая конференция. – Ташкент. – 2016. – С.36-38.
  18. Рашидова Ф. Роль дидактических материалов в совершенствовании изучения инострнных языков // Тил таълими: Муаммо ва ечимлар мавзусидаги республика илмий амалий анжуман материаллари тўплами. –Тошкент, Тошкент ҳарбий телекоммуникация йўналишидаги академик лицей. – 2015. – Б.16-18.
  19. Рашидова Ф. Пути повышения профессиональной компетенции преподавателей иностранных языков в системе непрерывного образования //Узлуксиз таълим тизимини компетенциявий ёндошув асосида такомиллаштириш масалалари: муаммолар ва ечимлар. Республика илмий амалий конференция материаллари. – Тошкент.– 2016. –С.173-174.
  20. Рашидова Ф. Совершенстование системы оценивания уровня овладения иностранным языком в соответствии с ГОС Узбекистана // Наука в современном мире. Материалы 27-научно-практической конференции. – Москва. – 2016. –С.48-52.
  21. Рашидова Ф. Внедрение нового ГОС РУз по иностранным языкам на основе CEFR-эффективный путь повышения качества образования // Тенденция развития науки и образования. Материалы международной научно- практической конференции. –Смоленск.– 2016. – С.58-61
  22. National Qualifications Framework of Teachers of Foreign Languages in learning, Teaching and Assessment Based on the CEFR //Хорижий тилларни ўқитишнинг бугуни ва эртаси. Халқаро илмий-амалий анжуман. –Тошкент, ЎзДЖТУ.–2016.
  23. Рашидова Ф. Пути создания международный системы оценки овладения иностранными языками на примере ССПО // Илмий амалий конференция. –Тошкент,ЎзДЖТУ.– 2015.–С. 271-276.
  24. Рашидова Ф. Cognitive development of foreign languages among young learners // Гармонично развитое поколение-условие стабильного развития Республики Узбекистан. Сборник научно методических статей. –Ташкент, Узбекский научно исследовательский институт педагогических наук имени Т.Н.Кары-Ниязи. – 2015.–С. 20-23.
  25. Рашидова Ф. Being a Foreign Language Teacher // Чет тилларни ўқитишни CEFR асосида такомиллаштиришнинг истиқболлари. Халқаро илмий амалий конференция. –Тошкент, ЎзДЖТУ. – 2015. –С. 281-284.
  26. Рашидова Ф. Сравнительный анализ оценки уровня обучающегося на основании рекомендаций CEFR в системе ССПО //Хорижий тиллар буйича талабалар билим даражасини аниклашнинг замонавий моделини яратиш масалалари. Материалы международной научно-практической конференции. – Ташкент, УзГУМЯ. – 2014. – C.140-141.
  27. Рашидова Ф. Узлуксиз таълим тизимида ўқитувчиларнинг касб маҳоратини доимий равишда ошириб бориш концепцияси //Проблемы преподавания иностранных языков в военной сфере (нефилологическое направление), проблемы и пути их решения. Материалы республиканской научно-практической конференции. – Ташкент, ТВОКУ. – 2017. –C.154-160.
  28. Рашидова Ф. Концептуально-методические положения овладения иностранными языками на основе CEFR // Гармонично развитое поколение-условие стабильного развития Республики Узбекистан. Сборник научно методических статей. –Ташкент, Узбекский научно исследовательский институт педагогических наук имени Т.Н.Кары-Ниязи.– 2016. –С.137-142.
  29. Rashidova F. Teachers’ Development Framework – More Opportunities for Professional Growth // ALT FL in Uzbekistan. Educational and Cultural issues magazine. –Tashkent. – 2015. –V1. – P.7.
  30. Рашидова Ф. Обеспечение прозрачности оценивания – эффективное средство повышения качества образования // Образование через всю жизнь. Непрерывное образование в интересах устойчивого развития. Материалы 15-й (юбилейной) международной конференции. Выпуск 15. часть ІІ. –Астана. –2017. – С.422-426.

 

Part II

 

  1. Рашидова Ф. Системная роль информационно-коммуникативных технологий (ИКТ) в комплексной реализации процесса овладения иностранным языком // Педагогические науки. – Москва.– 2013. –№5. – С. 17-22.
  2. Rashidova F. Conceptual approach for further development of training, learning and language acquisition assessment in recurrent education system// Science and world.(Global Impact Factor.0325). – – №5.
  3. Рашидова Ф. Роль дидактических материалов в совершенствовании изучения иностарнных языков // Наука 21 века: Вопросы, Гипотезы, Ответы. –Москва.– 2016. –№1.–С.72-75.
  4. Рашидова Ф. Роль руководителя образовательного учреждения в совершенствовании изучения иностранных языков // Педагогика и современность. – Москва.– –№4. – С. 111-114.
  5. Рашидова Ф. Интегрированный подход к использованию компетенций при формировании навыков по иностранному языку, на основе рекомендаций CEFR // Педагогика и современность. – Москва.– –№3- 4(23-24). – С.40-43.
  6. Рашидова Ф.Роль учебно-методических комплексов в повышении эффективности внедрения ГОС РУз по иностранным языкам // Педагогика и современность. – Москва.– 2016.
  7. Рашидова Ф. Концептуально-методические основы реализации требований государственного образовательного стандарта РУз по иностранным языкам // Педагогическое образование. Научный журнал МГУ. – 2016.
  8. Рашидова Ф.Роль педагога во внедрении в процессе обучения общеевропейской компетенции владения английским языком (CEFR) // Мир научных исследований. Научный журнал. –Астана.– 2013.–№4-6(70-72). –С.40-43.
  9. Kirkham L., Iriskulov A., Rashidova F. A Handbook: Xorijiy tillar o’qituvchilari uchun CEFR haqida o’quv qo’llanma / L. Kirkham va b. – Toshkent: Sano-standart, 2014. – 32 b.
  10. Bakieva G., Irisqulov A., Rashidova F., Tursunboeva N., Tillaeva N., Karimova Z., Norova D., Djalolidinova M., Mamanabieva D. English B1: Teacher’s book for the 1st year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / G.Bakieva va b. – Toshkent: O’zbekiston, 2014. – 202 b.
  11. Bakieva G., Irisqulov A., Rashidova F., Tursunboeva N., Tillaeva N., Karimova Z., Norova D., Djalolidinova M., Mamanabieva D. English B1: Student’s book for the 1st year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / G.Bakieva va b. – Toshkent: O’zbekiston, 2014. – 176
  12. Bakieva G., Irisqulov A., Rashidova F., Tursunboeva N., Tillaeva N., Karimova Z., Norova D., Djalolidinova M., Mamanabieva D. English B1: Workbook for the 1st year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / G.Bakieva va b. – Toshkent: Sano-standart, 2014. – 224
  13. Bakieva G., Irisqulov A., Rashidova F., Tursunboeva N., Tillaeva N., Karimova Z., Norova D., Djalolidinova M., Mamanabieva D. English B1: Audio material for the 1st year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / G.Bakieva va b. – Toshkent: Sano-standart, 2014.
  14. Rashidova F., Tursunboyeva S., Karimova Z., Tillaeva N. English B1: Teacher’s book for the 2nd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova va b. – Toshkent: O’zbekiston, 2015. –120 b.
  15. Rashidova F., Tursunboyeva S., Karimova Z., Tillaeva N. English B1: Student’s book for the 2nd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova va b. – Toshkent: O’zbekiston, 2015. – 104
  16. Rashidova F., Tursunboyeva S., Karimova Z., Tillaeva N. English B1: Workbook for the 2nd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova va b. – Toshkent: Sano-standart, 2015. – 104
  17. Rashidova F., Tursunboyeva S., Karimova Z., Tillaeva N. English B1: Audio material for the 2nd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova va b. – Toshkent: Sano-standart, 2015.
  18. Rashidova F. English B1: Teacher’s book for the 3rd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova. – Toshkent: O’zbekiston, 2016. – 176
  19. Rashidova F. English B1: Student’s book for the 3rd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova. – Toshkent: O’zbekiston, 2016. – 120
  20. Rashidova F. English B1: Workbook for the 3rd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova. – Toshkent: Sano-standart, 2016. – 120
  21. Rashidova F. English B1: Audio material for the 3rd year students of Academic Lyceums and Vocational Colleges / F.Rashidova. – Toshkent: Sano-standart, 2016.
  22. Boqieva B., Rashidova F., Khodjieva R., Samadova B., Qosimova Z., Tursunov M., Shamsimetova B., Karimova D.,  Shahakimova M., Djaloldinova М. Scale Up B2 (Student’s book). Course 1. – Toshkent: G.Gulom, 2015. – 101 p.
  23. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Teacher’s Book). Course 1. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  24. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Work book). Course 1. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  25. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Audio material). Course 1. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  26. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Student’s book). Course 2. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  27. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Teacher’s Book). Course 2. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  28. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Work book). Course 2. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  29. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Audio material). Course 2. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  30. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Student’s book). Course 3. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  31. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Teacher’s Book). Course 3. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  32. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Work book). Course 3. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  33. Boqieva B., Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Karimova D., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili ((ingliz tili-B2 darajasi bo’yicha Scale Up(Audio material). Course 3. Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’llanma. – Toshkent: Gulom, 2015.
  34. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili (ingliz tili–C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Teachers’ book)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 1-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  35. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili (ingliz tili–C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Student’s book)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 1-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  36. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili (ingliz tili–C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Workbook)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 1-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  37. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Shahakimova M., Khodjieva R., Tursunov M., Djaloldinova М. Chet tili (ingliz tili–C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Audio material)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 1-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  38. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Khodjieva R. Chet tili (ingliz tili–C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Teachers’ book)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 2-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  39. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Khodjieva R. Chet tili (ingliz tili–C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Student’s book)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 2-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  40. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Khodjieva R. Chet tili (ingliz tili – C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Work book)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 2-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  41. Rashidova F., Samadova B., Shamsimetova B., Khodjieva R. Chet tili (ingliz tili – C1 darajasi bo’yicha Up Scale (Audio material)). Nofilologik ta’lim yo’nalishlarining talabalari uchun o’quv qo’’lanma. 2-курс. – Toshkent: G.Gulom, 2016.
  42. Рашидова Ф. CEFR=ГОС: проблемы, решение, внедрение. Методическое пособие / Ф.Рашидова. – Ташкент: Sano-standart, 2017. – 52 с.
  43. Рашидова Ф. Рашидова Ф. Совершенствование профессиональных компетенций преподавателей иностранных языков. Методическое пособие / Ф.Рашидова. – Ташкент: Sano-standart, 2017. – 64 с.
  44. Рашидова Ф. и другие. Корейский язык. Учебник (Teachers’ book) на основе ГОС для первого курса корейского языка.– Ташкент. 2016.
  45. Рашидова Ф. и другие. Корейский язык. Учебник (Student’s book) на основе ГОС для первого курса ССПО по корейскому языку.– Ташкент. 2016.
  46. Рашидова Ф. и другие. Корейский язык. Рабочая тетрадь (Workbook) на основе ГОС для первого курса ССПО по корейскому языку.– Ташкент. 2016.
  47. Рашидова Ф. и другие. Корейский язык. Рабочая тетрадь (Audio material) на основе ГОС для первого курса ССПО по корейскому языку.– Ташкент. 2016.
  48. Рашидова Ф.М., Юсупов Н.Б., Курбанов Х.Х. Узлуксиз таълим тизимида ўқитувчиларнинг касб маҳоратини доимий равишда ошириб бориш лойиҳаси (CPD – Continuing Professional Development). Услубий қўлланма. – Тошкент. – 2017. – 54 б.